عوارض فیلر بینی

عوارض فیلر بینی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

فیلر بینی، یک روش مدرن و ایده آل با حداقل عوارض می‌باشد که در آن از اسید هیالورونیک برای از بین بردن نواقص بینی استفاده می‌شود. اگر شما هم از فرم بینی خود ناراضی هستید و به دنبال یک روش کم خطر برای اصلاح فرم بینی می‌باشید، فیلر بینی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

هر چند که عمل تزریق فیلر بینی یکی از تکنیک‌های زیبایی امن به شمار میرود، اما شما باید در مورد عوارض فیلر بینی هم اطلاعات لازم را داشته باشید تا از عوارضی که ممکن است برای شما اتفاق بی‌افتد خودداری کنید. در واقع یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و شما باید با آن آشنایی کامل داشته باشید عوارض فیلر بینی می‌باشد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معایب و عوارض فیلر بینی چه مواردی هستند؟

مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مزایای فیلر بینی بیشتر از عوارض آن می‌باشد و به طور کلی این روش زیبایی برای شما خطرات زیادی به همراه نخواهد داشت، با این وجود باید از عوارض فیلر بینی نیز اطلاعات لازم را داشته باشید که این اطلاعات و معایب آن عبارتند از:

عوارض فیلر بینی و معایب
عوارض فیلر بینی
قرمزی پوست بینیحساسیت پوست بینی
خون مردگی روی سطح بینیحالت نامتقارن گرفتن بینی
عفونت بینی، آسیب به پوست بینیعدم مهارت پزشک

قرمزی پوست بینی

قرمزی بینی یکی از شایع‌ترین عوارض فیلر بینی (nose filler complications) می‌باشد که باید بدانید که این قرمزی پس از چند روز به زور کلی خود به خود از بین می‌رود. در واقع این قرمزی در برابر عمل‌های جراحی که روی بینی افراد انجام می‌شود بسیار ناچیز است، بنابراین نیازی نیست نگران قرمزی بینی خود باشید. زیرا سریع از بین می‌رود.

حساسیت پوست بینی

بینی شما ممکن است تا حدودی حساس باشد و این حساسیت هم تا مدتی است که شما دوران نقاهت فیلر بینی خود را طی کنید و پس از آن به طور کلی حساسیت بینی شما رفع خواهد شد.

خون مردگی روی سطح بینی

خون مردگی در بینی از دیگر عوارض فیلر بینی به حساب می‌آید که این مورد هم بعد از مدتی به طور کلی از بین می‌رود و شما دیگر بعد از عمل آن را روی صورت خود مشاهده نخواهید کرد. بنابراین نیازی نیست نگران خون مردگی روی صورت خود باشید.

حالت نامتقارن گرفتن بینی

بعضی وقت‌ها امکان دارد در بینی شما حالت نامتقارنی به وجود آید که این مسئله بدون شک نارضایتی شما را در پی خواهد داشت، اما نیازی به نگرانی نیست. زیرا شما میتوانید با پزشک خود این مسئله را در میان بگذارید تا سریعا نامتقارنی در بینی شما را درمان کند.
در واقع اگر شما میخواهید دچار عوارض فیلر بینی نشوید، بهتر است در انتخاب پزشک مناسب برای تزریق فیلر بینی دقت لازم را داشته باشید و مطمئن شوید که پزشک انتخابی شما تجربه لازم را در این کار داشته باشد.

زیرا بسیاری از پزشکانی که در این زمینه تخصص ندارند و به خوبی نمی‌توانند تزریق فیلر انجام دهند، در بینی حالت نامتقارنی به وجود می‌آورند. با این وجود اگه شما چنین حالتی را در بینی خود مشاهده کردید باید با پزشک خود در تماس باشید. تا مشکل بینی شما را رفع کند.

عفونت بینی

امکان ایجاد شدن عفونت در بینی از دیگر عوارض تزریق فیلر بینی به شمار می‌آید، در واقع این عفونت در درون بینی ایجاد شده و این امر ممکن است باعث آزار بیمار شود. به همین علت اگر شما در بینی خود عفونتی مشاهده کردید باید با پزشک خود در مورد درمان صحبت کنید.

آسیب به پوست بینی

از آن جهت که سوزن تزریق با پوست بینی شما در تماس است، امکان دارد پوست بینی شما در اثر تزریق فیلر دچار آسیب شود.

عدم مهارت پزشک

یکی دیگر عواملی که می‌تواند موجب عوارض فیلر بینی شود این است که شما در این مورد دقت بسیار بیشتری داشته باشید و پزشک خود را به خوبی بشناسید، زیرا پزشک شما مهمترین انتخابی است که برای انجام این تکنیک باید از آن آگاهی داشته باشید.
بعضی پزشکان از آن جهت که مواد تقلبی خریداری میکنند، عوارض و معایب زیادی را به بینی شما وارد می‌کنند، به همین علت بهتر است، در مورد پزشک خود تحقیقات زیادی را انجام بدید تا مطمئن شوید که تزریق فیلر بینی شما با موفقیت انجام می‌شود.

برای جلوگیری از بروز عوارض فیلر بینی این نکات را رعایت کنید:

• یکی از موارد پیشگیری از بروز عوارض فیلر بینی بررسی بیماری زمینه‌ای فرد مراجعه کننده می‌باشد.
  • به کار بردن فیلرهای مرغوب و با کیفیت در پیشگیری از عوارض فیلر بینی بی تاثیر نیست.
  • فیلر باید به مقدار معقول و مناسبی به بینی تزریق شود.
  • میزان حساسیتی که فرد متقاضی نسبت به تزریق فیلر بینی امکان دارد از خود نشان دهد، باید بررسی شود.
  • دقت کنید که ژل از جنس هیالورونیک اسید باشد زیرا باعث می‌شود بعد از تزریق واکنشی در بدن ایجاد نشود. یکی از عوارض بسیار نادری که در اثر تزریق ژل به بینی به وجود می‌آید؛ انسداد شریان‌های خونی و توقف جریان خون در آن‌ها می‌باشد. این عارضه زمانی بوجود می‌آید که پزشک از مهارت کافی برای تزریق برخوردار نباشد؛ در نتیجه پر کننده به طور مستقیم وارد شریان خواهد شد و یا بر روی آن فشار وارد خواهد کرد. هر دوی این موضوعات در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر قابل جلوگیری می‌باشند.
  • روش تزریق و تجربه پزشک نیز بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که پزشک باتجربه و مرکز زیبایی معتبر انتخاب کنید عوارض فیلر بینی برای شما ایجاد نخواهد شد و بر عکس پزشکی که آگاهی کاملی نسبت به تزریق نداشته باشد و فاقد مجوز باشد، آثار جبران ناپذیری را به جا خواهد گذاشت.
  • استفاده از کیسه یخ روی ناحیه درمان شده تورم و کبودی را پایین می‌آورد.
  • تورم به طور معمول در 1 الی 4 روز و کبودی در 7 الی 10 روز رفع می‌شود.

آیا تزریق فیلر بینی دردناک است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که می‌توانیم برای تزریق فیلر بینی بیان کنیم و شما از آن اطلاع داشته باشید. این است که شما اگر بخواهید از این تکنیک استفاده کنید هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. شما تنها زمانی که سوزن به بینی وارد می‌شود ممکن است احساس سوزش پیدا کنید که آن هم برای یک لحظه کوتاه حس می‌شود.

پزشکی که در این زمینه تخصص زیادی دارد به خوبی میداند که به چه نحوی تزریق کند تا دردی در شما احساس نشود. همچنین باید بدانید در فیلر بینی تزریقی مقداری داروی بی حسی وجود دارد که همین دارو باعث کاهش احساس درد در بینی شما می‌شود بنابراین به هیچ عنوان نیازی نیست نگران دردناک بودن این تکنیک زیبایی باشید.

عوارض فیلر بینی (جانبی) چه مواردی هستند؟

برای بیشتر افراد، تنها عارضه جانبی تکنیک تزریق فیلر بینی که مشاهده می‌کنند، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق طی 1 الی 2 روز بعد از عمل می‌باشد. دیگر عوارض جانبی احتمالی عبارت‌اند از:

عوارض فیلر بینی جانبی
  • کبودی
  • حالت تهوع

حرکت مواد تزریق شده، به این معنی است که ماده تزریقی به سایر مناطق بینی یا زیر چشم شما انتقال پیدا می‌کند و باعث ایجاد ظاهری “موج‌دار” یا “بیش ‌از حد پر شده” می‌شود.

چه زمانی تزریق فیلر خوب نیست؟

به بعضی بیماران، تکنیک‌های جراحی مثل لیفت صورت، لیفت ابرو و یا لیفت چشم پیشنهاد می‌شود. درمان‌های غیر جراحی در جوانسازی پوست، مثل تزریق فیلر نمی‌تواند نتایج مشابه تکنیک‌های جراحی را به همراه داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق فیلرهای پوستی، نتایج موقتی داشته و برای رسیدن به نتایج ایده آل، باید تکرار شوند.

نحوه تزریق فیلر بینی چگونه است؟

برای تزریق فیلر بینی ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و پس از اینکه نوبت تزریق به شما داده شد، باید به اتاق پزشک مراجعه کنید و روی تخت مخصوصی که پزشک به شما معرفی خواهد کرد دراز بکشید، سطحی که شما روی آن دراز می‌کشید باید بسیار تمیز باشد.
بعد از آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی که برای تزریق مورد استفاده قرار میگیرد اسید هیالورونیک را درون آن سوزن ریخته و به بینی تزریق خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک پزشک می‌تواند به زیبایی تمام بینی شما و هر نقصی که در آن وجود دارد را برطرف کند.

پس از اینکه پزشک فیلر بینی را تزریق کرد با دست بینی شما را ماساژ خواهد داد تا فیلر به خوبی در جای خود بنشیند. پس از تمام شدن تزریق توصیه‌هایی که توسط پزشک به شما داده می‌شود را رعایت کنید تا نتیجه هر چه ایده‌آل تر از تزریق فیلر بینی خود بگیرید و از ایجاد عوارض فیلر بینی پیشگیری کنید.

هزینه تزریق فیلر بینی چقدر است؟

هنگامی که به یک تزریق کننده واجد شرایط مراجعه کردید، بپرسید که هزینه ای که دریافت می کنند شامل چه چیزهایی می شود. هزینه فیلر بینی می تواند تنها قیمت یک ویال فیلر، یک ناحیه بینی، یک یا چند جلسه درمان برای نواحی بیشتر بینی باشد.

پرسش و پاسخ در مورد عوارض فیلر بینی

آیا فیلر بینی درد دارد؟

تزریق فیلر بینی درد زیادی ندارد. متخصص پیش از تزریق توصیه می‌کند، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنید. فیلرهای جدید حاوی مقداری بی‌حسی موضعی بوده و درد را بسیار کم می‌کند.

4.8/5 - (25 امتیاز)