مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت

مراقبت های بعد از مزوتراپی:

مزوتراپی تکنیکی برای انتقال ویتامین‌ها و مواد طبیعی و آنزیم‌ها به ناحیه مورد نظر به صورت مستقیم است. اصولا داروی مزوتراپی یا کوکتل مزوتراپی به کمک یک سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. از این متد برای تقویت مو، ابرو و جوانسازی و رفع ایرادات پوستی استفاده می‌شود. مزوتراپی روشی کاملاً غیر تهاجمی می‌باشد. به همین علت عوارض و خطراتی که بعد از آن امکان دارد ایجاد شود بسیار نادر خواهد بود.

با این حال این تکنیک برای ایجاد زیبایی در پوست و تقویت بافت‌های آسیب دیده آن صورت می‌گیرد. به همین علت باید مراقبت‌ های ویژه‌ای را بعد از مزوتراپی انجام داد تا هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نشود. از این جهت بهبودی پس از درمان به سرعت نمایان می‌شود. مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت باعث می‌شود تا روند بهبودی سریع‌تر مشاهده شود. پس این مطلب را از دست ندهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت چگونه است؟

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت
  • یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند نتایج ماندگاری را از درمان برای شما به وجود آورد، انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی است. از این طریق عوارض مزوتراپی مو احتمالی کاهش پیدا می‌کند و روند بهبودی سریع‌تر اتفاق می افتد. برای اینکه با مراقبت های بعد از این درمان آشنا شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
  • پس از درمان بلافاصله از یخ برای برای کم شدن التهاب و تورم در نواحی تحت تزریق استفاده کنید. امکان دارد نیاز باشد تا این کار را ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول پس از درمان نیز ادامه دهید. زیرا بیشترین تورم را در ۱۵ دقیقه اول تا ۲ ساعت بعد از درمان مشاهده می کنید. تورم و کبودی ایجاد شده از ۶ الی ۷۲ ساعت افزایش پیدا می‌کند. حتی امکان دارد قرمزی، سوزش در پوست یا ایجاد لک را روی صورت خود مشاهده کنید.
  • تلاش کنید تا ۴ ساعت اول پس از درمان از شستشوی پوست خود پرهیز کنید.
  • استفاده از ژل آرنیکا تا سه مرتبه در روز و تا ۴۸ ساعت اول می‌تواند به از بین رفتن کبودی و رفع آن کمک بسیاری کند.
  • تا ۴۸ ساعت اول پس از درمان به استخر و سالن های سونا و جکوزی نروید. از گرفتن دوش آب داغ نیز پرهیز کنید. این موضوع می‌تواند التهابات پوستی را بالا ببرد.
  • تا ۲۴ ساعت اول پس از تزریق داروهای ضد التهاب مثل آسپرین و ویتامین E استفاده نکنید. برای کم شدن درد، مسکن‌های تجویز شده مثل تیانول می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.
  • به علت اینکه پوست پس از درمان مزوتراپی دچار حساسیت خواهد شد، به همین علت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن خود بدین روش پرهیز کنید. حتی استفاده از دستگاه سولار نیز می‌تواند پوست شما را با خطرات جدی روبرو کند.
  • تلاش کنید تا 1 هفته بعد از درمان از شنا در آب دریا یا رودخانه پرهیز کنید. جریان فشار آب می‌تواند در نتایج مزوتراپی تاثیرات منفی را به جای بگذارد.
  • یکی از تکنیک‌هایی که می‌توان به از بین بردن چربی کمک کند، ماساژ ناحیه تزریق شده یک بار در روز و تا دو هفته است.
  • تلاش کنید رژیم غذایی متعادلی را برای خود در نظر بگیرید. خوردن سبزیجات و فیبر سبب می‌شود تا کلیه سموم از دستگاه گوارش دفع شود. در ۷۲ ساعت اول بعد از مزوتراپی از غذاهایی با کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد استفاده کنید. این رژیم می‌تواند نتایج بی نظیری را از درمان برای شما ایجاد کند.
  • در صورتی که هر گونه قرمزی و التهاب را در پوست خود مشاهده کردید از کمپرس آب گرم در روز به مدت چندین بار استفاده کنید.
  • پیاده روی به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به طور مداوم و هر روز می‌تواند درمان را اثربخش‌تر کند. توجه داشته باشید که ورزش های شدید تا ۴۸ ساعت پس از مزوتراپی ممنوع است. زیرا موجب تعریق و افزایش جریان خون می شود. این موضوع در نتیجه مزوتراپی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو کدامند؟

مراقبت های پس از مزوتراپی مو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا قسمت زیادی از درمان مزوتراپی مو به مراقبت های بعد از مزوتراپی مو بستگی دارد. مهم‌ترین نکات درباره مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت شامل موارد زیر می‌شود:

• استفاده از کمپرس یخ در ناحیه درمان برای پیشگیری از التهاب.
  • عدم استفاده از کلاه‌های گشاد زیر نور خورشید.
  • عدم شست و شوی مو تا 24 ساعت.
  • حداقل تا 2 ماه از رنگ مو استفاده نکنید.
  • تا 48 ساعت از سونا و جکوزی استفاده نکنید.
  • عدم استفاده از سرپوش‌های تنگ.
  • برای دفع سموم سیستم گوارش مصرف فیبر و نوشیدن آب فراوان را در برنامه خود قرار دهید.
  • برای جلوگیری از بروز هر گونه درد از مسکن با مشورت پزشک استفاده کنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و صورت و ابرو

• بعد از مزوتراپی ابرو و صورت حتما درباره شوینده مخصوص و محصولات روتین پوستی خود با پزشک صحبت کنید تا بهترین محصولات را استفاده کنید.
  • از آرایش زیاد در دوران مزوتراپی صورت خود پرهیز کنید و تلاش کنید آرایش نکنید.
  • در دوران روزهای اول بعد از تزریق بهتر است از آفتاب دوری کنید اما پس از چند روز اگر در معرض آفتاب قرار گرفتید حتما ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید.
  • هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • روبالشتی و ملحفه خود را مرتب شست و شو دهید تا دچار عفونت نشوید.

مزوتراپی را برای درمان چه مواردی استفاده می‌کنند؟

• لیفتینگ پوست و درمان افتادگی پوست صورت
  • رفع افتادگی و پف دور چشم
  • درمان موضعی چاقی بدن
  • درمان ریزش مو و رویش مجدد آن
  • درمان ترک‌های ناشی از بارداری
  • درمان سلولیت
  • از بین بردن تیرگی دور چشم
  • از این تکنیک برای جوانسازی پوست و درمان لک نیز استفاده می‌شود.

چه مدت بعد از مزوتراپی نتایج قابل مشاهده هستند؟

می‌توانید پس از جلسات 2 الی 3، حدود 4 تا 5 هفته بعد از آخرین جلسه درمانی، نتیجه‌ی مزوتراپی را به خوبی مشاهده کنید، که مشاهده‌ی نتیجه‌ی این عمل به متابولیسم و نوع بدن شما ارتباط بسیاری دارد. امکان دارد در 10 الی 14 روز بعد از تزریق، انقباض خفیف پوست دیده شود

شما این پیشرفت‌ها را با دیدن عکس‌ها، بهتر درک خواهید کرد. وجود التهاب تا حداکثر 4 هفته بعد از درمان، موجب می‌شود شما نتوانید نتایج را به خوبی مشاهده کنید. لیپودیسولو (Lipodissolve ) روی حدود 5٪ از بیماران جواب نمی‌دهد. معمولاً تا جلسه چهارم می‌توانید تأثیر عمل را بفهمید.

مزایای مزوتراپی مو

• مزوتراپی مو موجب تقویت پیاز مو خواهد شد.
  • درمان انجام شده با مزوتراپی در هیچ شامپو و آمپولی وجود ندارد.
  • نتایج درمان در جلسات اولیه قابل مشاهده است و ظاهر سالم و سرزنده‌ای را به مو می‌بخشد.
  • به سیستم گوارش و هیچ قسمت دیگری از بدن آسیب نمی‌رساند.
  • بالا رفتن گردن خون در بافت مو
  • پیشگیری از آسیب فولیکول‌های مو
  • تغذیه مو
  • تنظیم چربی پوست سر
  • مو‌ها به سرعت از فاز استراحت به فاز رشد تغییر حالت پیدا می‌کنند.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو هم مانند قیمت سایر خدمات زیبایی بستگی به میزان و گستردگی ناحیه درمان دارد، بدیهی است که  اگر ناحیه مورد نظر وسیع باشد، هزینه و تزریق آن بیشتر خواهد بود. عوامل دیگری هم در تعیین قیمت مزوتراپی مو نقش دارند، که در مقاله مربوط به آن کامل بیان شده است.
برای آگاهی از قیمت مزوتراپی مو در کلینیک دکتر خیر الهی می توانید به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ در مورد مراقبت های بعد از مزوتراپی

آیا مزوتراپی عوارض خطرناکی دارد؟

مزوتراپی نیز مثل دیگر روش‌های درمان عوارض خاص خود را دارد. اما این عوارض خفیف یا نادر هستند و با انتخاب پزشک متخصص و باتجربه و انجام مراقبت‌های قبل و پس از درمان عوارضی را مشاهده نخواهید کرد.