آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال چیست؟ + کاربرد و عوارض هزینه

فهرست محتوا نمایش

یکی از مدرن‌ترین روش‌های پیشرفته در جوانسازی آر اف فرکشنال (نوع پیشرفته رادیوفرکوئنسی) است. روشی ایمن و کم‌تهاجمی می‌باشد که می‌تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را حاصل کند. با بالاتر رفتن سن، پیر شدن اندام‌ها، بافت‌ها و سلول‌ها هم به سرعت انجام می‌شود. قسمت‌هایی از پوست که سبب استحکام پوست هستند از رشته‌هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده‌اند.
این رشته‌ها طی روند پیری و آسیب‌های محیطی ساختار خود را از دست می‌دهند و طول آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای نوسازی کلاژن، باید کلاژن‌های قدیمی تخریب و کلاژن‌های جدید تولید شوند.

یکی از دستگاه‌های عالی برای زیبایی پوست شما، دستگاه آر اف فرکشنال است. این دستگاه با استفاده از لیزر RF (رادیو فرکانسی) روی بافت‌های پوستی تاثیر می گذارد و موجب بازسازی و جوانسازی سلول‌های پوستی می‌شود. استفاده از این دستگاه موجب زیبایی پوست صورت، کم شدن چین و چروک، از بین رفتن آثار زخم و اسکار روی پوست، بهبود بافت‌های پوستی، روشن شدن پوست و رفع منافذ بافت پوست و… خواهد شد.

کاربردهای آر اف فرکشنال

لیفت (سفت کردن) و بالا کشیدن پوست و جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال (Fractional RF) باعث حجم‌دهی، صاف و سفت کردن بافت پوستی مانند گردن، بالای سینه، شکم، بازوها، ران‌ها، لیفت پوست گردن، رفع غبغب، رفع خط خنده (خطوط کنار بینی)، کاهش چروک‌های دور لب می‌شود.
به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.

کابرد آر اف فرشکنال

لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست

احیا و بازسازی لایه‌ خارجی پوست که باعث نرم و صاف شدن سطح پوست می‌شود، از بین رفتن جای آکنه پوستی، اسکارها، ترک بدن، ناهمواری‌ها، زوائد پوستی،آفتاب سوختگی، لکه‌های پوستی، روشن کردن پوست، صورت جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاقی و لاغر شدن با آر اف فرکشنال تاثیرات بسیار خوبی دارد.

بهبود رنگ و بافت پوست

درمان منافذ باز پوست، درمان مشکلات بافت پوست،‌ جوان‌سازی پوست دست و از بین رفتن لکه‌های قهوه‌ای روی دست،‌ اسکارهای آکنه، رفع آکنه‌ی کیستی

درمان چین و چروک‌

جوانسازی و درمان چین و چروک‌های صورت، چین و چروک دور چشم، افتادگی و شل‌شدگی پوست و چین و چروک‌های کوچک

درمان ترک‌های پوستی‌

حداقل تا یک هفته بهتر است بیمار از کرم ضدآفتاب و کرم‌های ترمیمی و مرطوب‌کننده استفاده کند و تا یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. بهبود ترک‌های پوستی‌ (استرچ مارک)، بهبود روزاسه و رگ‌هایی که زیر پوست صورت نمایان هستند‌.

درمان ترشح غدد عروقی

ترشح بیش از حد چربی پوست،‌ درمان بیش از حد تعریق

عوارض آر اف فرکشنال

تورمدرد
التهاب قرمزی پوست

تورم

بعد از انجام آر اف فرکشنال ممکن است پوست شما دچار التهاب یا تورم شود. این عارضه موقتی بوده، ظرف ۲۴ ساعت از بین می‌رود و در همه مراجعین عزیز رخ نخواهد داد. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.

عوارض آر اف فرکشنال

درد

امروزه با پیشرفت علم و مدل‌های امروزی آر اف فرکشنال دیگر مانند دستگاه‌های ابتدایی آن، درد زیادی را تحمل نخواهید کرد و این درد به حداقل رسیده است. البته در صورت تمایل می‌توانید از پزشک بخواهید که از داروی بی حسی موضعی برای شما استفاده کند.

قرمزی پوست

اریتم یا قرمز شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می‌شود. این عارضه حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از آر اف فرکشنال طول خواهد کشید و پس از مدتی ناپدید خواهد شد.

هزینه آر اف فرکشنال در کلینیک دکتر خیرالهی

هزینه آر اف فرکشنال سوزنی (Needle Rf Fractional) به عوامل متعددی مثل بزرگی ناحیه درمان، تعداد ناحیه‌های مورد نظر، شدت عارضه پوستی و حق‌الزحمه متخصص بستگی دارد. کلینیک دکتر خیرالهی یکی از بهترین و باسابقه‌ترین کلینیک‌های تخصصی پوست و موی غرب تهران است. استفاده از بهترین دستگاه‌های آر اف فرکشنال و بهره‌گیری از کادر درمانی مجرب شما می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات آر اف فرکشنال با قیمتی بسیار مناسب بهره‌مند شوید.

کار دستگاه آر اف فرکشنال چگونه است؟

دستگاه آر اف فرکشنال با ایجاد گرما بوسیله امواج رادیوفرکوئنسی این امواج را به لایه‌های میانی و زیرین پوست وارد می‌کند و بنابراین در قطعه‌ای از بافت که در آن گرما ایجاد می‌شود، کلاژن‌های قدیمی تخریب و بازسازی می‌شود و قسمت‌های اطراف زمان خنک و ترمیم شدن را به پوست می‌دهند بتدریج با افزایش کلاژن‌سازی باعث شفاف شدن پوست، تنگ شدن منافذ، باز پوست سفت شدن صورت و نهایتا جوانسازی پوست می‌شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش پیدا می‌کند.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب وارد کرده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن‌سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف فرکشنال در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد خواهد شد.
در مراحل پیشرفته که آر اف فرکشنال سوزنی نام دارد. چندین سوزن ظریف در مساحتی به طور منظم بر روی پوست همزمان و یکنواخت داخل عمق دلخواهی از پوست وارد و میزان موثری از انرژی را به بافت منتقل می‌کنند.
در این روش به دلیل ایجاد نشدن آسیب در اپیدرم پوست، مدت زمان بهبود به طور چشمگیر کاهش می‌یابد.

مزایای آر اف فرکشنال

• این روش کمتر تهاجمی می‌باشد و به صورت سرپایی صورت می‌گیرد.
  • برای تمامی نواحی صورت و گردن آر اف فرکشنال انجام می‌شود.
  • فرکانس‌ و عمق نفوذ در افراد مختلف قابل تغییر می‌باشد.
  • قدرت دستگاه باید کنترل شده باشد اگر میزان قدرت کم باشد، لیفت پوست انجام نمی‌شود و اگر میزان قدرت بیش از حد باشد، پوست دچار سوختگی می‌شود.
  • در نواحی که چین و چروک‌های عمیق‌تری وجود دارد آر اف فرکشنال به قدرت بالاتری نیاز دارد.
  • در نواحی حساس پوست مانند دور لب، دور چشم و پیشانی و نواحی استخوانی باید میزان نفوذ سوزن و قدرت کم باشد تا پوست دچار سوختگی نشود.
  • به لایه سطحی پوست آسیبی وارد نمی‌شود قابل استفاده برای انواع پوست می‌باشد.

مراقبت‌های قبل از آر اف فرکشنال

• حداقل تا ۲ هفته قبل از انجام آر اف فرکشنال از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و سولاریوم نروید.
  • در صورت انجام جوانسازی پوست با لیزر حداقل تا ۳ ماه بعد از آن نمی‌توانید از آر اف فرکشنال استفاده کنید.
  • در صورت انجام لایه برداری پوست حداقل تا ۳ هفته بعد از آن نمی‌توانید از آر اف فرکشنال استفاده کنید.
  • در صورت داشتن زخم و جراحت که مدت زمان درمان آن طولانی شده است باید تا زمان بهبودی صبر کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری‎های عفونی اعم از هپاتیت قبل از انجام آر اف فرکشنال به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت مصرف داروهای خاصی برای رفع ضایعات پوستی خود مانند روآکوتان یا ایزوترتینوئین برای درمان آکنه‌های شدید و حاد پوست حتما قبل از از انجام آر اف فرکشنال به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت داشتن سابقه پوستی مانند بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) و … حتما با پزشک خود در میان گذارید.

مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال

• بلافاصله بعد از انجام آر اف فرکشنال می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.
  • ممکن است تا یک ساعت پس از جلسه‌ی درمانی کمی درد با التهاب داشته باشید که استفاده از کمپرس یخ و پماد زینک توصیه می‌شود.
  • بعد از انجام آر اف فرکشنال نوشیدن مایعات فراوان توصیه می‌شود.

مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال

• نتایج آر اف فرکشنال پس از ۲ هفته نمایان می‌شود و تا سه ماه بعد از جلسه درمانی کلاژن‌سازی ادامه خواهد یافت.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب و پرهیز قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید تا برطرف شدن التهابات ضروری می‌باشد.
  • حداقل تا 24 ساعت پس از آر اف فرکشنال از شستن صورت خودداری کنید.
  • استفاده از کرم‌های ترمیم کننده حداقل یک هفته پس از انجام آر اف فرکشنال توصیه می‌شود.
  • برای شستشوی ملایم پوست در روز حتما از شوینده های ضعیف استفاده کنید.
  • از مصرف الکل و داروهای ضد انعقاد خون تا برطرف شدن التهاب خودداری کنید.
  • حداقل تا  24 ساعت پس از از آر اف فرکشنال از رفتن به حمام، سونا و استخر پرهیز کنید.

امواج آر اف فرکشنال ایمن هستند

امواج رادیوفرکانسی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی می‌باشند. این امواج در ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شوند؛ مواردی مثل وای‌فای، امواج رادیو، امواج تلویزیون و مایکروویو.
پس فرکانس امواج رادیویی که در روش آر اف فرکشنال استفاده می‌شوند یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) می‌باشد و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا که یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی می‌باشد تائید شده است.

موارد منع استفاده از آر اف فرکشنال

• خانم هایی که باردار یا شیرده هستند.
  • افرادی که دارای فشار خون بالا هستند.
  • افرادی که ابتلا به بیماری دیابت دارند.

موارد منع استفاده از آر اف فرکشنال

• افرادی که پوستشان بدلیل برنزه کردن یا سوختگیه ناشی از قرارگیری در معرض نور خورشید حساس شده است.
  • افرادی که از باتری قلب یا دفیبریلاتور قلب استفاده می‌کنند.
  • افرادی که مبتلا به بیمارهایی مثل التهاب شدید پوستی، کلوئید یا گوشت اضافه هستند.
  • افرادی که پوستشان دچار عفونت شده است.

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی برند اسکارلت

دستگاه آر اف فرکشنال برند اسکارلت در مقایسه با سایر دستگاه‌های آر اف فرکشنال قدرت بیشتر، سرعت کار، درد نسبتا کم، عدم خونریزی و خون‌مردگی حین و پس از عمل و نهایتا تاثیرات نهایی خوب بنظر می‌رسد پس انتخاب بهتری می‌باشد.

تفاوت آر اف فرکشنال سوزنی با میکرونیدلینگ

در هر دو دستگاه میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال سوزنی سوزن‌هایی خیلی ظریف وارد پوست می‌شوند که باعث افزایش کلاژن‌سازی در پوست و نهایتا جوان سازی و بهتر شدن ناهمواری‌های پوستی می‌شود. در آر اف فرکشنال سوزنی سوزن‌ها دقیق و منظم ولی در میکرونیدلینگ غیرمنظم وارد می‌شود.
 در آر اف فرکشنال سوزنی با وارد شدن سوزن داخل پوست امواج رادیو فرکوئنسی به زیر پوست پخش می‌شود ولی در میکرونیدلینگ فقط سوزن وارد می‌شود. درد در آر اف فرکشنال کمتر از میکرونیدلینگ است.
قرمزی و التهاب در میکرونیدلینگ (لک بعد از میکرونیدلینگ) زودتر از آر اف فرکشنال بهبود می‌یابد. مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال آسان‌تر از میکرونیدلینگ می‌باشد.

تفاوت آر اف فرکشنال با هایفوتراپی

آر اف فرکشنال سوزنی یک گزینه‌ درمانی مناسب برای شفاف و روشن صورت، از بین بردن و بسته شدن منافذ باز صورت، سفت‌تر شدن پوست و بهبودی نسبی اسکارها و ناهمواری‌های سطحی پوست است اما در زمینه لیفت و سفت شدن پوست شل و اویزان صورت و گردن تاثیر هایفوترایی بسیار بهتر است برای نتیجه گیری از آر اف فرکشنال نیاز به ۳ الی ۴ جلسه است اما در هایفوتراپی معمولا ۱ جلسه در هر سال نیز کافی است.

تفاوت آر اف فرکشنال سوزنی با آر اف فرکشنال معمولی

در آر اف فرکشنال معمولی نتایج حاصل از آن خیلی آرام و به تدریجی صورت می‌گیرد و پزشک مجبور است برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی تعداد جلسات درمانی بیشتری برگذار کند (حدود ۸ الی ۱۰ جلسه) ولی در آر اف فرکشنال سوزنی ۳ الی ۴ جلسه برای رسیدن به نتایج مطلوب کافی می‌باشد. و در آر اف فرکشنال سوزنی تعدادی سوزن همزمان بدون درد وارد پوست می‌شود و مدت بسیار کوتاهی بعد از ورود سوزن‌ها به زیر پوست امواج رادیوفرکانس مستقیم وارد می‌شود.

تفاوت آر اف فرکشنال و لیزر CO2

هر دو برای جوانسازی پوست استفاد می‌شوند که مکانیسم و اثرات متفاوتی دارند. لیزر (CO2) به علت تهاجمی بودن بیشتر جنبه درمانی دارد ولی آر اف فرکشنال سوزنی در کاربرد زیبایی بهتر است.

تفاوت آر اف فرکشنال و لیزر CO2

• درصد بهبودی ناشی از آر اف فرکشنال رادیوفرکونسی در درمان شل شدگی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر فرکشنال CO2 می‌باشد.
  • میزان بهبودی جای جوش و اسکارهای جراحی و بخیه سطحی با لیزر فرکشنال دی اکسیدکربن بیش از فرکشنال رادیوفرکونسی است.
  • برای افرادی که پوستی سبزه دارند آر اف فرکشنال بهتر است زیرا کمتر تهاجمی می‌باشد.
  • آر اف فرکشنال بدلیل تهاجمی نبودن نیاز به گذراندن دوران نقاهت ندارد بنابراین برای کسانی که زمان استراحت ندارند بهتر است.

خدماتقیمت
هزینه آر اف فرکشنال (جلسه اول)2/200/000 تومان
هزینه آر اف فرکشنال (جلسات بعد)1/200/000 تومان

پرسش و پاسخ در مورد آر اف فرکشنال

تعداد جلسات درمان با دستگاه آر اف فرکشنال چقدر می باشد؟

تعداد جلسات درمان توسط پزشک تعیین‌ می‌شود و هر جلسه معمولاً بین ۳۵ الی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و محدوده‌ی زمانی بین هر جلسه تقریباً ماهانه است.

آیا آر اف درد دارد؟

بله. روش بی خطر می باشد و انجام آن برای انواع پوست قابل استفاده است. فرکشنال با حداقل درد می باشد و در طول روش آر اف احساس سوزش بسیار کمی خواهید داشت، از بی حس کننده های موضعی برای کاهش ناراحتی و درد می نوانید استفاده کنید.

ایا ار اف صورت را لاغر می کند؟

یکی از مزایای رادیوفرکوئنسی این است که علاوه بر لاغری موضعی می‌تواند با ارسال انرژی و هدف قرار دادن کلاژن، پوست را نیز بکشد و سفت کند. به این ترتیب زمانی که رژیم لاغری و ورزش به بن‌بست می‌خورد، دستگاه آر اف با موفقیت وارد میدان عمل می‌شود.

ایا ار اف عوارض دارد؟

عوارض آر اف فرکشنال شامل درد، سوزش صورت، حساسیت جزئی، خشکی صورت و کمی التهاب است. به طور معمول عوارض لیزر آر اف فرکشنال کم و کوتاه‌مدت است. به‌طورکلی این دستگاه بسته به درمان، ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش در فرد ایجاد کند.

4.8/5 - (45 امتیاز)