عفونت لب بعد از تزریق ژل لب

عفونت لب بعد از تزریق ژل

طبق آمار به دست آمده از هر ۲۰۰ نفر یک نفر دچار مشکل عفونت لب پس از تزریق می‌شود. تزریق ژل لب یک روش غیر تهاجمی و ایمن می‌باشد. اگر تزریق ژل در کلینیک‌های معتبری انجام نشود با عارضه های جبران ناپذیری مانند عفونت، همراه خواهد بود.
از مهم‌ترین عوارضی که بعد از تزریق ژل لب در افراد به وجود می آید، عفونت لب است، که اگر افراد نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت نکنند دچار این مشکل می شوند.
 مقدار کمی کبودی و خونریزی بعد از تزریق ژل، کاملا طبیعی است. بعد از تزریق ژل لب اگر شما به مدت ۲ روز مجددا ورم، قرمزی و یا درد را در قسمت تحت درمان مشاهده کردید می تواند نشان دهنده وجود عفونت باشد و نیز به مراجعه به پزشک و مصرف آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.
بعضی از زیبا جوها در این زمینه اطلاعات کافی ندارند پس خوب است در ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

عفونت لب بعد از تزریق ژل و علت آن

یکی از عوارض ژل لب که شایع هست و ممکن است بعد از تزریق ژل در لب ها ایجاد شود، عفونت در این قسمت است. علت عفونت در این ناحیه دلایل گوناگونی دارد. بعضی از مهم‌ترین عوامل ایجاد عفونت به شرح زیر می باشد که عبارتند از:

• تزریق ژل به لب ها توسط کسانی که در این زمینه مهارت و تجربه کافی ندارند.
  • توجه نکردن به مراقبت های درمانی بعد از تزریق ژل.
  • مراجعه به کلینیک‌های نا معتبر.
  • افزایش حجم لب به واسطه فیلر هایی که کیفیت لازم را ندارند و استاندارد نمی باشند.
  • استفاده از سوزن های غیر استریل در تزریق ژل به لب.
  • با دست های آلوده به محل تزریق دست زدن.
  • عدم رعایت نکات شستن صورت بعد از تزریق ژل لب
  • تا سه روز بعد از تزریق ژل لب قلیان و سیگار کشیدن.
  • استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد، مانند رژ لب‌های بی کیفیت بعد از تزریق ژل لب.

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل | علائم عفونت ژل لب

علائم عفونت ژل لب
  • احساس درد در قسمت لب ها
  • به وجود آمدن کبودی بر روی لب ها
  • ایجاد قرمزی و ملتهب شدن در اطراف دهان و لب ها
  • به وجود آمدن دانه های قرمز رنگ بر روی لب ها
  • متورم شدن لب‌ها

و اگر پس از تزریق ژل، جوش‌های چرکی و ریز را در اطراف دهان و لب ها مشاهده کردید و نیز اگر تب داشتید و در قسمت تزریق احساس سوزش و درد کردید، قطعا دچار عفونت در قسمت لب ها شده اید و این مسئله بخاطر ژلی می‌باشد که شما تزریق کرده اید.
به خاطر داشته باشید مواردی چون گلوله شدن ژل لب هم ممکن است بعد از تزریق رخ دهد.

کبودی ناشی از عفونت لب بعد از تزریق ژل

از علائم رایج عفونت لب ها بعد از تزریق ژل، کبودی در ناحیه تحت درمان می‌باشد. زمانی کبودی رخ می دهد که رگ های خونی، توسط سوزن های کوچک که برای تزریق ژل لب استفاده می‌شود، سوراخ شوند.
باید انتظار کمی از کبودی را در تزریق ژل لب داشت. عوامل گوناگونی می‌توانند شدت این اتفاق را افزایش دهند و باعث ایجاد عوارض شوند. این عوارض شامل، انتخاب کلنیک نا معتبر، انتخاب نادرست پزشک متخصص، تزریق نادرست یا استفاده از سوزن های غلط برای تزریق فیلر یا ژل لب است. اگرچه کبودی یک عارضه جزئی ‌می‌باشد، اما بعضی اوقات نیز می‌تواند به یک مشکل جدی تری نیز تبدیل شود. در موارد بسیار کم نیز ممکن است، هماتوم ایجاد شود، و در آخر در زیر پوست یک توده سفت نمایان می‌شود و خود به خود از بین می‌‌رود، اما در صورت پیشرفت می‌تواند به بافت، عروق، اعصاب و اطراف آن آسیب برساند. در موارد دیگر، هم امکان دارد هماتوم ها آلوده و نیز عفونی شده باشند و به درمان با جراحی و آنتی بیوتیک نیاز داشته باشند.

برآمدگی ناشی از عفونت لب بعد از تزریق ژل

به دو دلیل ژل لب گلوله ‌می‌شود که می‌توان به، تزریق نادرست و یا استفاده از مواد نامناسب اشاره نمود. ممکن است توده ها از طریق واکنش آلرژیک و همچنین حساسیت بیش از حد ایجاد شوند.
در اکثر موارد، تزریق نادرست، همچون، پر کردن و نیز تزریق بیش از اندازه، و تزریق فیلر در این زمینه نقش بسیاری دارند. برای مثال اگر پزشک متخصص تزریق پرکننده را انجام دهد و سوزن را از لب بیرون آورد، می‌تواند باعث جمع شدن مواد ژل در بافت سطح لب شود و سبب ایجاد توده ها و برجستگی های ناخوشایند شوند.
انتخاب ژل از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر از محصولاتی با ضخامت زیاد استفاده شود، نتایج آن ممکن است ناهموار و یک دست باشد و همچنین با گذشت زمان عفونت ایجاد شود.
گلوله های کوچک لب را با ماساژ محکم می‌توان از بین برد تا ماده ژل لب پخش شود. با انجام این کار ظاهر سطح، صاف می‌شود. توده های محکم تر نشان دهنده این می‌باشند، که یک واکنش حساسیتی به پرکننده رخ داده باشد. این مشکل زمانی در مراجعه کنندگان ایجاد می‌شود که بیماری های خود ایمنی فعال دارند داشته باشند. پیش از اینکه ماساژ را انجام دهید، استفاده از استروئیدها لازم است. نیاز است ماده پر کننده را، اگر که توده‌ ها ادامه داشته باشند، با استفاده از هیالاز که یک ماده حلال است حل کنند.

درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل

درمان عفونت لب

زمانی که عفونت لب بعد از تزریق ژل افزایش یابد و فرد نیز درد را تجربه کند، با مراجعه به پزشک متخصص یا رعایت روش های زیر می‌تواند عفونت لب پس از تزریق فیلر را درمان کند، که این روش ها عبارتند از:

• آنتی بیوتیک بعد از تزریق ژل لب

برای عفونت لب چه قرصی بخوریم ؟
استفاده از آنتی بیوتیک یکی از روش های درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل می‌باشد که می‌بایست تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود.
در برخی از اوقات برای جلوگیری از عفونت، می‌توان از آمپول های آنتی ‌بیوتیکی نیز استفاده کرد. انواع گوناگون عفونت بعد از تزریق ژل می‎توان به، عفونت های قارچی، عفونت های باکتریایی و نیز ویروسی اشاره کرد.

• استفاده از آنزیم هیالورونیداز

بعد از تزریق ژل های هیالورونیک اسیدی مشکلاتی مانند آلودگی لب یا انسداد عروق ایجاد می‌شوند که ماده هیالورونیداز به حل شدن ژل‌‌، کمک بسیاری می‌کند. در بعضی از اوقات نیز هیالورونیداز به همراه آنتی ‌بیوتیک‌ها تجویز می‌شود. برخی از افراد به هیالورونیداز حساسیت زیادی دارند به همین علت پیش از تجویز، این دارو آن بر روی بازوی فرد آزمایش کنند.

• رعایت بهداشت

عفونت لب پس از تزریق ژل، عدم رعایت از نکات بهداشتی است. با صلاح دید پزشک متخصص، شستشوی مرتب دست ها و شستشوی صورت با محلول‌ ضد باکتری باعث درمان و جلوگیری از عفونت لب بعد از تزریق ژل می‌شود.

راهکار هایی برای پیشگیری از بروز عفونت بعد از تزریق ژل لب

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به موقع به پزشک متخصص مراجعه نشود و همچنین در زمان مناسب برای پیشگیری و درمان عفونت اقدامی نکنید.
 پیش از انجام تزریق فیلر، پزشک متخصص برای فرد یک جلسه مشاوره در نظر می‌گیرد. در این جلسه پزشک تمام شرایط فیزیکی بدن شما مانند، بیماری ها و حساسیت هایی را که دارید از شما دریافت می‌کند. اطلاعاتی که شما راجع به داروهای مصرفی به پزشک متخصص می‌دهید از اهمیت بسیاری برخوردار است چون بعضی از دارو ها وجود دارند که ممکن است بعد از تزریق ژل لب خون شما را منعقد و غلیظ کنند.
استفاده از این دارو ها برای جلوگیری از ایجاد عوارضی همچون عفونت در قسمت لب تاثیرات مثبتی خواهند داشت. طبق اطلاعات به دست آمده، پزشک تصمیم می‌گیرد که چه میزان و از کدام نوع ژل برای شما در تزریق ژل لب استفاده کند تا حساسیت های بعد از تزریق ژل لب برای شما اتفاق نیفتد.
می‌بایست پزشک متخصص از تمیز و استریل بودن سرنگ های مورد استفاده در تزریق ژل لب اطمینان حاصل کند و همچنین نباید به هیچ وجه از سرنگ های آلوده و استفاده شده مجدد استفاده کرد. همچنین باید محیط کلینیک و تمامی تجهیزات تزریق ژل، کاملا بهداشتی و استرلیزه باشند، تا افراد زیبا جو دچار عوارض های آن نشوند.

بعد از عفونت لب چه زمانی به پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

زمانی که علائم عفونت لب را مشاهده کردید باید فورا به پزشک متخصص خود که تزریق ژل لب را انجام داده است، مراجعه کنید. پزشک متخصص شما را معاینه فیزیکی می‌کند، تا ناحیه تزریق را برای انواع عفونت ها بررسی نماید. از فرد در مورد این که چه زمانی می‌باشد که تزریق را انجام داده‌اید هم سوالاتی می‌پرسند، چون این کار باعث می‌‌شود تا در تشخیص هر نوع عفونت کمک کند. اگر نمی‌توانید به پزشک متخصص خود که تزریق شما را انجام داده است مراجعه کنید، می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه فرمایید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب بسیار مهم هستند و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• زمانی که کبودی را مشاهده کردید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  •  از نوشیدن مایعات و غذا های نسبتا گرم به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت پرهیز کنید.
  • روزانه به مدت چند دفعه لب‌های خود را با پماد های موضعی که توسط پزشک متخصص تجویز شده است چرب کنید.
  • از دادن ماساژ شدید در قسمت تزریق پرهیز کنید.
  • زمانی که در قسمت تزریق یا قسمت های اطراف تغییر رنگ پوست و درد شدیدی را احساس کردید به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

خطرات و عوارض بعد از تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب چیست؟ ژل ها عوارض جانبی موقتی دارند و تنها چند روز زمان ‌می‌برد تا از بین بروند، این عوارض ها عبارتند از:

• خونریزی در محل‌ تزریق
  • کبودی و تورم
  • حساسیت و قرمزی در قسمت تزریق
  • ایجاد دوباره زخم های سرد
  •  تاول های لب‌ یا اطراف لب‌ها
  • خطرات یا عوارض جانبی جدی تر که امکان دارد برای شما به وجود آید شامل موارد زیر می‌باشد که عبارتند از:
  • کبودی و تورم طولانی و شدید به مدت یک هفته تا ۱۰ روز
  • بی نظمی و برآمدگی در لب‌ها
  • عفونت در ناحیه لب ها
  • از بین رفتن بافت با تزریق به رگ خونی
  • واکنش آلرژیک که باعث تورم و قرمزی و یا خارش اطراف لب ها می‌شود.

زمانی که دچار تب شدید و تورم شدید سریعا با پزشک متخصص تماس حاصل کنید.

کاندید نامناسب برای تزریق ژل لب

• کسانی که دارای عفونت پوستی در قسمت های اطراف لب ها هستند.
  • کسانی که به ژل یا ماده تزریقی حساسیت دارند.
  • زنان شیرده و باردار
  • کسانی که مبتلا به بیماری خود ایمنی هستند.

جمع بندی

استفاده از وسایل غیر استریل و آلوده، تماس با دست های آلوده به لب، کشیدن قلیان، سیگار و مصرف بعضی از داروها می‌تواند سبب بروز عفونت در لب شود. ایجاد این عفونت با علامت هایی همراه است و بی توجه بودن به این علامت ها امکان دارد زیبایی لب‌های فرد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر شما اولین نشانه‌ عفونت را مشاهده کردید، هر چه زودتر به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

سوالات درمورد عفونت لب بعد از تزریق ژل

آیا ممکن است حساسیت به تزریق ژل ایجاد شود؟

می‌توان گفت بله حساسیت به تزریق ژل در این روش وجود دارد.

آیا تزریق فیلر می‌تواند موجب بروز آبسه شود؟

آبسه از نوع عفونت شدیدی می‌باشد که در مدت ۲ هفته بعد از تزریق ایجاد می‌‌شود.

چگونه می‌توان توده ایی که پس از تزریق ژل لب به وجود می‌آید را حل کرد؟

در صورت برآمدگی، توده و یا هر نوع مشکل دیگر که ناشی از تزریق ژل لب است، بهترین گزینه برای رفع این مشکل ها استفاده از هیالورونیداز می‌باشد. آنزیمی که جهت حل کردن ژل هیالورونیک اسید در بافت پوست تزریق می‌شود هیالورونیداز نام دارد.